Còmic i autoedició

Aquest curs proposa desenvolupar un breu projecte de còmic des de la seva concepció fins a l’autopublicació, amb una perspectiva experimental.

Durant aquest curs, aprendrem els elements i recursos del llenguatge del còmic a través d’exemples i exercicis. Després, realitzarem un petitprojecte personal de còmic que durem a terme seguint un procés de creació que ens durà des de la idea fins al desenvolupament de la història. Finalment, aprendrem estratègies sobre la creació de còmic autoeditat i fanzines, i autopublicarem el nostre projecte.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

El curs està dirigit a persones familiaritzades amb el còmic, ja siguicom a lectors/es o com a dibuixants, que vulguin aprofondir en aquest llenguatge.

Qui imparteix el curs?

Marta Cartu

Marta Cartu (1989) és creadora de còmics i treballa en elscamps de la creació i educació artística. En els darrers anys ha publicat Hola Siri (2021) i ha realitzat diferents històries en el marc de l’autoedició. També ha participat en exposicions col·lectives com Constel·lació Gràfica (CCCB, 2022), Còmic. Somnis i històries (Caixaforum, 2022) o Revolta en el còmic (MACBA, 2018). També ha dissenyat activitats i intervencions educatives per a diferents entitats culturals, com el CCCB, MNAC, DissenyHUB o el Born CCM. És llicenciada en Belles Arts, i ha cursat els màsters en mediació artística, pedagogia artística i formació del professorat.

Programa del curs

(+info) (-info)

• Aprendre el llenguatge i recursos emprats en la creació d’un còmic
  • Crear un breu projecte personal de còmic
  • Conèixer les tècniques de creació de fanzines i autopublicar un còmic

CONTINGUTS

Primer bloc. Llenguatge del còmic.

• Elements del llenguatge del còmic
  • Recursos narratius
  • Format

Segon bloc. Ideació d’un projecte personal de còmic.

• Procés de creació d’un còmic
  • Ideació d’una història
  • Planificació d’una història
  • Desenvolupament d’un còmic
  • Teoria del color

Tercer bloc. Autopublicació d’un projecte personal de còmic.

• Introducció a la història del fanzine
  • Tècniques d’impressió i d’enquadernació
  • Producció d’un còmic autoeditat

Període:

1r quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar a inicis de setembre
Nivell
Ampliació
Cost del curs

100€ inscripció + 579€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 690€

Cost del material

L’alumnat ha de dur material bàsic de dibuix. Per al projecte final l’alumne haurà de fer-se càrrec de la producció d’almenys un exemplar d’un còmic autoeditat, el cost del qual dependrà de la inversió de recursos i pressupost que cadascú vulgui dedicar-li.

Idioma en el que s’imparteix el curs
CA, ES, ENG