Curs de novel·la gràfica

Curs de relat gràfic amb molta èmfasi en el seu vessant narratiu, sense deixar de banda el treball amb la forma i el dibuix.

Curs de novel·la/narració gràfica, enfocat en la narrativa i amb molt èmfasi en el parentiu entre el còmic independent i la literatura i el cinema. Evidentment, sempre es treballa també sobre el dibuix, la forma, la gràfica, però la idea és d’aprofundir en l’estructura de la història, l’arquitectura de la narrativa, ritmes i estils personals, perquè un còmic no sigui solament unes boniques il·lustracions esteses sobre diverses pàgines i emmarcats en unes vinyetes.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Per a persones adultes que ja tenen coneixements del còmic i que volen aprofundir en els seus vessants narratius i conceptuals.

Qui imparteix el curs?

Marlene Krause

Marlene Krause és una autora de còmic i il·lustradora nascuda a Alemanya. És llicenciada en il·lustració per la Universitat d’Arts Aplicades (HAW) Hamburg i màster en il·lustració per la Universitat de Belles Arts (UdK) de Berlín. Ha publicat diversos llibres de narració gràfica i una gran quantitat de fanzins. Va rebre la Beca de Còmic de la ciutat de Berlín en 2023 i actualment gaudeix de la beca de còmic del fons literari alemany. Des de 2015 és docent de còmic, il·lustració i dibuix a l’Escola Congrés-Indians, l’Escola de còmic La Gossa x GRAF, els Instituts Goethe de Riga (Letònia) i Kíev (Ucraïna), la Maison des Auteurs Angoulême (França) i l’Institut Cervantes de Brussel·les (Bèlgica). Va coorganitzar el festival d’autoedició Gutter Fest, lectures de còmic en viu i va cofundar la revista de còmic Two FastColour (Hamburg, 2007–2012).

Behance

Programa del curs

OBJECTIUS

L’objectiu del curs és la capacitació per a narrar una història en imatges que sigui complexa, estructurada i coherent, partint de l’anàlisi de la narració gràfica i visual de literatura i cinema, per a crear una narració gràfica pròpia.

CONTINGUTS

Els continguts teòrics del curs són l’adquisició de coneixements sobre la teoria de la narració visual a partir d’uns inputs setmanals per part de la docent i de l’anàlisi guiada d’extrets de llibres i pel·lícules (animades). També s’estudiaran els gèneres de la narrativa, s’analitzaran narracions exemplars per a identificar els seus components, i es practicarà l’escriptura creativa, adaptada al medi del còmic.

En la part pràctica es desenvoluparà una narració pròpia d’una extensió mitjana o llarga que es durarà a terme durant tot el curs, passant per les fases de concepció, storyboard, elecció de la tècnica i definició de l’estil formal, i finalment l’elaboració concreta en un procés de reavaluació continua.

La metodologia consisteix en un equilibri entre la inspiració a partir de l’anàlisi d’exemples i inputs aportats per la docent, la resolució d’exercicis concrets per a aprendre a narrar en imatges, i la capacitació i l’empoderament per a poder crear la narració amb la qual es treballarà al llarg del curs.

Període:

1r quadrimestre

Docent
Número d'hores
Calendari
informació per concretar a inicis de setembre
Nivell
Iniciació/Ampliació
Cost del curs

100€ inscripció + 559€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 670€

Cost del material