Joieria: iniciació tècnica

El curs es planteja com una introducció a les tècniques bàsiques de l’ofici de joieria i una iniciació en els processos més habituals de l’ofici de joier, serrats, calats i soldadures,llimar, doblar, embotir, oxidar.

A través de la realització d’exercicis simples al principi i de projectes més complexos després, l’alumne adquirirà la destresa, precisió i control necessaris per a una correcta execució dels treballs i per a poder manifestar les seves capacitats creatives i expressives.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Dirigit a totes aquelles persones interessades a començar a aprendre la tècnica de joieria.

Requisits: no requereix cap requisit

Nombre d’alumnes: màxim 12, és un curs molt intensiu per a principiants.

Qui imparteix el curs?

Judy McCaig

Nascuda a Edimburg, Escòcia el 1957. Vaig estudiar art, especialitzant-me en joieria al Dundee Escola d’Art, Escòcia, entre 1975 i 1980. Després, al Royal College of Art de Londres, em vaig graduar amb un Màsters de tres anys, el 1983.

Des de 1991 visc a Barcelona, on soc professora de Joieria per a principiants a l’Escola d’Art i Disseny Massana des de l’any 2001 i de joieria avançada al Taller Perill en Gracia des de 2009. També actuo com a professora visitant a Escoles i Tallers d’arreu del món.

Programa del curs

OBJECTIUS

• Conèixer els útils i eines propis de l’ofici, així com nocions de física i química aplicades.
  • Programar adequadament les seqüències del treball per a la realització d’un exercici o projecte.
  • Adquirir la destresa, precisió i control necessaris per a una correcta execució dels treballs.
  • Incentivar i desenvolupar les capacitats creatives i expressives de l’alumne.
  • Metodologia.
  • Les activitats es proposen amb un criteri de progressiva complexitat en l’ús dels recursos i tècniques.

CONTINGUTS

• Realitzar uns anells en plata.
  • Tècniques: laminar, soldar, llimar, esmerilar, impressió en la laminadora.
  • Realització d’unes arracades.
  • Tècniques: tancaments arracades i tècniques apreses al llarg del curs.
  • Realització d’un fermall.
  • Tècniques: calar, soldar, perforar, combinar altres materials. Fer el tancament del fermall.
Període:

1r quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar a inicis de setembre
Nivell
iniciació
Cost del curs

100€ inscripció + 524€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 635€

Cost del material

Idioma en el que s’imparteix el curs