Curs intensiu d’estiu. La natura morta en ceràmica: la poètica del quotidià

En aquest curs abordarem el modelatge en ceràmica a partir de la rèplica d’objectes: fruites i flors, caragols de mar, elegants drapejats, o fins i tot, una simple pila de llibres seran els materials que ens ajudaran a elaborar una poètica d’allò quotidià.

La ceràmica d’engany, va ser un gènere molt popular que es va desenvolupar durant el barroc, estenent-se per Europa gràcies a l’excel·lència manual dels artesans de les noves fàbriques de porcellana. Aquestes peces, generalment natures mortes, reproduïen amb gran exactitud i virtuosisme objectes tridimensionals com fruiters, plats amb hortalisses o fins i tot animals. El resultat van ser peces realistes que buscaven la il·lusió òptica en l’espectador.

En aquest taller l’alumne farà això mateix, explorar el gènere de la natura morta des d’una perspectiva tridimensional, aprenent així, a narrar a través del llenguatge dels objectes i de la ceràmica. Partint d’un petit exercici escultòric, l’alumne posarà en pràctica diferents recursos tècnics i expressius que li serviran per a desenvolupar destresa manual i creativitat.

En el transcurs del taller, s’abordaran temes com la composició espacial, tècniques de modelatge, aplicació d’engalbes, i altres aspectes rellevants relacionats amb el buidatge i la cocció de la peça.

DISTRIBUCIÓ DE LES SESSIONS:

5 tardes a l’Escola Massana + 1 matí (dissabte) en l’estudi propi de l’artista i docent en Mongat.

Horari i calendari:

• Dilluns 1 de Juliol de 16h a 21h (Escola Massana)
  • Dimarts 2 de Juliol de 16h a 21h (Escola Massana)
  • Dimecres 3 de Juliol de 16h a 21h (Escola Massana)
  • Dijous 4 de Juliol de 16h a 21h (Escola Massana)
  • Divendres 5 de Juliol de 16h a 21h (Escola Massana)
  • Disabte 6 de Juliol de 10 a 15h (Taller en Mongat)

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Aquest curs va dirigit a totes aquelles persones interessades en la ceràmica com a pràctica artística que vulguin ampliar els seus recursos i coneixements tècnics del mitjà en qüestió.

Qui és el docent?

Sophie Aguilera Lester

Sophie Aguilera Lester (Londres, 1984) és una artista establerta a Barcelona i graduada en Belles arts per la UB. Ha realitzat nombroses exposicions tant en l’àmbit nacional com internacional. En 2018 va ser seleccionada com la representant espanyola en la European Ceramic Context (Bornholm, Dinamarca). En 2019 li van atorgar el Premi Nacional de Ceràmica en la categoria d’artista emergent (AeCC). Ha col·laborat amb artistes urbans com a Boa Mistura i ha viatjat fins als EUA com a artista resident de la Archie Bray Foundation, fundació pionera en la recerca i producció d’escultura i ceràmica contemporània.

Programa del curs

CONTINGUTS

L’objectiu principal del curs és que l’alumnat desenvolupi i ampliï les seves habilitats escultòriques així com els seus coneixements en l’ofici de la ceràmica. Coneixements que després pugui traslladar a la seva pròpia pràctica artística. S’animarà a l’alumne a explorar els seus límits, a desenvolupar la seva creativitat buscant un llenguatge propi.

• Construint en fang
    Construir i modelar per a ceràmica té uns requeriments específics que els determina el material i la temperatura. Aprendrem a deixar una peça llista per al forn mitjançant el buidatge intentant entendre les necessitats de l’estructura, anticipant-nos a qualsevol problema que pugui sorgir en el forn.

• Aprenent a veure en tres dimensions
    Treballar amb un model real és essencial per a entrenar la mirada i entendre la forma i moviment dels objectes. A partir d’una petita natura morta l’alumne posarà en pràctica l’exercici de l’observació, eina fonamental en la pràctica escultòrica.

• El color en la ceràmica
    Treballar el color en ceràmica es diferencia notablement de qualsevol altre mitjà i aquesta diferència ve determinada per la temperatura. Treballar “a cegues” pot ser difícil si es busca un acabat molt controlat, no obstant això, posarem en pràctica tips i trucs perquè aquesta tasca resulti més fàcil.

• El lloc de treball: taller d’artista
    Visitarem el taller de l’artista per a entendre la importància del lloc de treball.
Període:

Curs d’estiu 2024

Docent
Número d'hores
01.07 al 06.07.24
Nivell
Ampliació
Cost del curs

TOTAL 440€ (inscripció 100€ + matrícula 340€)

Cost del material

Màxim d'alumnes
Idioma en el que s’imparteix el curs