Animació experimental mixed media

Taller d’animació experimental en el qual a partir de tècniques com el collage, l’stop motion o la rotoscòpia s’exploraran noves formes narratives i visuals.

El curs d’animació experimental mixed media és un taller d’exploració creativa on es treballaran diverses tècniques analògiques amb l’objectiu de crear animacions úniques i expressives.

Durant el curs, els alumnes aprendran tècniques com el collage, la rotoscòpia o l’stop motion, on es combinaran diversos elements gràfics per crear narratives visuals a mig camí entre el món digital i l’analògic.

Durant aquest taller, es desenvoluparan habilitats tècniques i conceptuals per experimentar amb formes no convencionals en el món de l’animació.

A través de diferents exercicis pràctics, es fomentarà l’experimentació i la innovació, de manera que els alumnes puguin explorar noves formes narratives i visuals a través de l’animació.

Aquest curs ofereix una plataforma per a la llibertat artística i expressió personal, amb l’objectiu de que cada alumne ho pugui aplicar posteriorment al món audiovisual.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Aquest curs està dirigit a professionals o estudiants del món audiovisual que vulguin explorar i experimentar amb tècniques d’animació analògiques.

Es requereixen nocions bàsiques dels programes AfterEffects i Photoshop.

Es recomana portar ordinador portàtil propi amb els softwares instal·lats.

Càmera fotogràfica i trípode. (en el cas de no disposar de càmera es pot utilitzar el telèfon mòbil amb un trípode que pugui fer fotos en posició cenital).

Qui imparteix el curs?

Adolfo Redaño

L’Adolfo Redaño és un graduat en disseny gràfic especialitzat en animació mixedmedia.

La seva feina es mou entre el món analògic i digital, on utilitza tècniques artesanals aplicades al món de l’animació i els motiongraphics.

Amb més de 12 anys d’experiència al món audiovisual, ha treballat per a diferents canals de televisió, publicitat, videoclips o documentals.

Entre els seus clients destaquen The New York Times, Adidas, Netflix entre d’altres.

Programa del curs

OBJECTIUS

Sortir de la zona de confort i experimentar amb diferents tècniques de manera que anirem a buscar resultats inesperats, on l’atzar i els accidents gràfics ens guiaran cap a nous camins creatius que no ens havíem plantejat prèviament.

Aprendrem a moure’ns entre el món analògic i digital, treballant amb tècniques d’animació artesanals que post-produirem posteriorment.

Creació d’una peça audiovisual conjunta a partir de tots els experiments realitzats al taller.

CONTINGUTS

• Introducció a l’animació mixed media. Exemples i estudi de processos de treball.
  • Creació d’animacions a partir d’objectes de la vida quotidiana.
  • Preparació de footage i material audiovisual per poder-lo intervenir gràficament.
  • Fonaments del collage: selecció de materials, tècniques de composició i animació.
  • Animació amb stop motion: conceptes clau i exercicis amb diferents materials.
  • Rotoscòpia: Animacions frame a frame amb pintura.
  • Digitalització de les nostres animacions. Escàner vs càmera fotogràfica
  • Edició i postproducció d’animacions mixed media.
Període:

1r quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar a inicis de setembre
Nivell
Ampliació
Cost del curs

100€ inscripció + 364€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 475€

Cost del material

Idioma en el que s’imparteix el curs