Branding il·lustrat

Avui dia en el món del disseny i el màrqueting, la il·lustració d’autor és tendència. Aquesta ha anat prenent a poc a poc un protagonisme més gran aportant un valor agregat important a l’hora d’escollir i comprar un producte.

L’il·lustrador és un veritable artista que no només comunica i transmet els valors i objectius d’una marca, sinó que hi plasma la seva personalitat, humanitzant el producte i apropant-lo al seu públic. En aquests temps, en què estem saturats d’informació i imatges, la il·lustració d’autor és una eina poderosa per generar una marca original que es distingeixi d’altres marques de la competència i que sigui capaç de crear una forta connexió amb la seva audiència.

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

Desenvoluparem un projecte de branding il·lustrat. Per això, construirem una marca que arribi de manera nativa a les noves generacions. En un món tan accelerat on consumim un gran volum d’informació cada dia, les imatges són una poderosa eina de participació.
Per això, el nostre projecte de branding comptarà amb recursos gràfics i il·lustratius que el portaran a un nivell que s’ajusti millor a les demandes del mercat global actual, implementant aquests resultats, en diferents suports tant físics com virtuals.
En aquest curs veurem com i quan utilitzarem la il·lustració per compondre i/o complementar un projecte de branding.

2. Específics

  1. Desenvoluparem un projecte de branding il·lustrat.

  2. Construirem, dissenyarem i definirem una marca.
    • Analitzarem les directrius d’una marca a elecció, els valors i els detalls que defineixin la seva identitat (públic objectiu de la marca, els seus interessos i el seu mode de vida).
    • Desenvoluparem un logotip, amb totes les parts.
    • Definirem isotip, paleta de colors i tipografia
  3. Estudiarem casos exitosos de marques que tinguin una identitat i audiència robusta a totes les seves àrees i que implementin la il·lustració en diferents suports com a eina d’identitat.

  4. Aprendrem de diverses tècniques i estils il·lustratius al món de les marques.

  5. Aprendrem com i quan utilitzar la il·lustració per compondre i/o complementar un projecte d’identitat marca en diferents suports, tant virtuals com físics. (Vitrines, instal·lacions i disseny interior a botigues, activació en punts de venda, contingut xarxes socials, web, packaging, màrqueting etc.)
    • Generarem un estil il·lustratiu d’acord amb el públic objectiu.
    • Crearem elements il·lustratius que representin conceptes i valors de la marca.
    • Estudiarem i crearem patrons il·lustrats.
    • Desenvoluparem peces gràfiques que incloguin tots aquests recursos i els aplicarem en diversos suports, tant virtuals com físics que donin valor a la marca.
    • Estudiarem diverses activitats que complementin aquest material gràfic, generant un enganxament més humà amb el client, i que serveixi com a contingut per a diverses plataformes.

3. Continguts

  • Construcció, disseny i definició duna marca.
  • Estudi de casos amb èxit de marques en l’ús de la il·lustració com a recurs per a projecte de branding.
  • Disseny de projecte de branding il·lustrat per a marca.
  • Implementació de projecte de branding il·lustrat en diferents suports, tant virtuals com físics

4. Metodologia

1 sessió:

  • Teòric/ presentació Powerpoint
  • Què és el concepte branding i quin n’és l’objectiu?
  • Estudiarem casos amb èxit de branding a nivell mundial. Analitzarem marques que hagin aconseguit posicionar-se al mercat de manera robusta amb fort enganxi amb la seva audiència i que considerin la il·lustració com a estratègia comunicacional i de disseny. Estudiarem les xarxes socials i com es genera marca de manera física i virtual. (vitrines, disseny interior, contingut xarxes socials, packaging, fulletó, activitats diverses al voltant de la marca.)
  • Pràctic/ Treball a classes
  • Desenvoluparem una marca fictícia amb tot allò que implica i treballarem en les primeres fases d’un projecte de branding que contingui tots els conceptes que inclou la marca.

2 sessió:

  • Pràctic/ Treball a classes /Exposició
  • Presentació de cada alumne de manera expositòria.
  • Cada alumne haurà d’exposar la seva marca, i tot allò que aquesta abasta (logo i isotip, paleta de colors, públic objectiu, tipografia, diversos conceptes i valors etc.)
  • L’exposició haurà d’estar impresa amb format acordat amb els alumnes.

3 sessió:

  • Teòric/ presentació Powerpoint
  • Què és la il·lustració?
  • Analitzarem diversos estils il·lustratius i com funcionen per a diversos mercats. Estudiarem diverses marques en què s’ha utilitzat la il·lustració amb èxit dins del seu projecte de branding i esmicolarem les diferents tècniques artístiques que s’utilitzen per comunicar de manera concreta i precisa qualsevol informació que es vulgui donar.

4 sessió:

  • Pràctic/ Treball a classes
  • Els alumnes treballaran en el projecte de branding il·lustrat, estudiant el mercat al qual pertany la seva marca i presentant referents i material gràfic que permetin identificar les directrius de la marca. Hauran de generar una robusta identitat de marca.
  • Es treballarà a classes il·lustrant els primers esbossos amb l’ús d’ordinadors personals, tauletes o de manera anàloga.

5 sessió:

  • Pràctic/ Treball a classes /Exposició
  • Presentació de projecte de branding: Els alumnes presentaran una sèrie d’il·lustracions que representin valors de la marca de manera expositòria. S’hauran de presentar diversos conceptes il·lustrats els quals s’assoleixi una millor comprensió de la marca i més enganxament amb el que requereix la seva audiència.
  • L’exposició haurà d’estar impresa amb format acordat amb els alumnes.

6 sessió:

  • Què és un patró?
  • Estudiarem el món dels patrons, la composició i els beneficis dels usos en un projecte d’identitat de marca. Estudiarem diversos il·lustradors i referents que utilitzen el patró com a recurs gràfic i estratègia comunicacional.
  • Pràctic/ Treball a classes
  • Treballarem a classe component diversos patrons amb els conceptes de marca prèviament il·lustrats. Farem servir ordinadors personals, tauletes o de manera anàloga.

7 sessió:

  • Presentació de la sèrie de patrons a utilitzar al projecte de branding il·lustrat.
  • L’exposició haurà d’estar impresa amb format acordat amb els alumnes.
  • Elaborarem un projecte d´identitat de marca cohesionant la imatge corporativa amb els patrons il·lustrats. Desenvoluparem papereria completa de la marca.

8 sessió:

  • Presentació de la papereria de la marca.
  • Implementarem la nostra identitat de marca en diversos formats.
  • Desenvolupament del disseny de packaging de 3 productes de la marca i el seu respectiu fulletó.

9 sessió:

  • Presentació del disseny de packaging de 2 productes de la marca i el seu respectiu fulletó de manera expositòria.
  • Pràctic/ Treball a classes
  • Implementació del projecte branding il·lustrat en formats virtuals (pàgina web, contingut xarxes socials) i físiques ( vitrines, disseny interior botigues, packaging.)

10 sessió:

  • Presentació final. Exposició.

Bibliografia

  • GHIO, Marcelo, Oxitobrands: Editorial Graal, Buenos Aires, 2009.
  • COSTA, Joan, La imagen de marca Ediciones Paidós, Buenos Aires, 2004.
  • STALMAN, Andy, Brandoffon, Gestión 2000, Grupo Planeta, Barcelona, 2014.
  • IND, Nicholas, ¡Quiero esta marca!, Libros de Cabecera, Barcelona, 2017.
  • JIMÉNEZ, Carlos, Clientes Globales, Profit Editorial, Barcelona, 2016.
  • VV.AA, Atlas ilustrado de las Marcas, Editorial Susaeta, Madrid, 2016.
  • HAECKEL , Ernst, Art form in Nature, Prestel, 2008.
  • WHENTWORTH, Darcy, On Growth and Form, Dover, 1992.
  • BIERUT, Michael, How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world, Harper Design, Nueva York, 2015.

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Els alumnes han de comptar amb eines de disseny gràfic i manejar certs conceptes importants com a color, composició, tipografia, packaging, identitat visual, generació de contingut, disseny corporatiu etc. com de programes i aplicacions de disseny gràfic, com ara Illustrator, Procreate, InDesign, Photoshop.

Requisits: Nivell mig

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.