Creació de biomaterials pictòrics

Aprèn com preparar els teus propis colors i pintures amb plantes, per dibuixar i acolorir les teves obres.

En aquest taller s’aprenen tècniques per preparar pintures i tintes. Les pintures estan fetes de pigments sòlids en pols i aglomerants, i la tinta és un tint amb alta concentració de color. Si et dona intriga i ganes de preparar els teus propis colors a partir de recursos naturals i vegetals, aquest taller és per a tu. Tots els colors i aglomerants amb els quals es treballa en classe s’extreuen de diferents plantes. Revisarem tècniques ancestrals per a fer aquarel·les, ceres, guixos, vernís i pintura tèxtil.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Artistes, artesans, il·lustradors, dissenyadors; persones apassionades per la naturalesa i la seva cura, curiosos de l’alquímia del color.

Qui imparteix el curs?

Agostina Carla Laurenzano

Agostina Laurenzano és nascuda el 18/11/1989, a Buenos Aires. Amb nacionalitat argentina, es va mudar a Catalunya l’agost del 2017. Està graduada amb titulació universitària en Disseny de Roba i Tèxtil, en la Universitat Pública de Buenos Aires. Després ha realitzat altres estudis a l’Escola Massana, un postgrau amb titulació en Arts Aplicades. En aquesta institució va ser on va trobar l’entorn apropiat per a exposar i assentar el seu projecte sobre recursos naturals. Després de les seves recerques en el món de la vegetació, descobreix l’enorme ventall de possibilitats disponibles en la naturalesa per a localitzar pigments i polímers naturals capaços d’imitar el comportament i l’aspecte de pintures sintètiques. La seva producció compleix amb la lògica de l’economia circular. Usa insums de km 0, totalment biobasats, biodegradables i 100% vegetals. Va ser en el 2020 que l’Agostina va enfocar la seva carrera més intensament en la cerca de nous materials. Des de llavors, es poden destacar algunes ocasions en les quals el seu treball ha estat ressaltat. Ha quedat puntuada, en primer lloc, per a rebre la Beca Kreas, subvenció per part de l’Ajuntament de Girona. Una beca on s’amalgamava art i recerca. Institucions com Sichuan Fini Arts institute, la Xina; la Universitat d’Enginyeria i Tecnologia del Perú; entre altres l’han convocat com a artista convidada, de manera remota, per a exposar la seva trajectòria i els seus coneixements en biomaterials. De mode presencial ha dictat tallers i xerrades a la Casa de Cultura Girona, l’Agenda Verda de l’Ajuntament de Girona, la BAU Centre Universitari d’Arts i Disseny de Barcelona, i el 1r Congrés Nacional d’Artesania a Espanya (Organitzat per la Universitat de Granada). Al costat del centre d’art i cultura a Girona “El Bolit”, exhibeix la seva primera escultura de bio pigments i bioplàstics en l’exposició de “Insectodrom”, on la seva obra i nom cobren un paper protagonista.

Programa del curs

OBJECTIUS

L’objectiu del taller és sorprendre l’alumne, entusiasmar-lo amb noves-velles maneres de pintar. Que aprenguin a dominar el camp de la producció de colors perquè comptin amb una eina més a l’hora d’enfrontar reptes creatius.En el taller podran disposar de molta informació pràctica per a guanyar autonomia en els processos, però també tindran una instància teòrica que els ajudarà a prendre dimensió de l’origen dels pigments i aglomerants vegetals. Entendran a la perfecció on es localitzen, perquè i que cures cal tenir per a treballar amb ells amb èxit.Aquestes pràctiques sempre reivindiquen antigues tradicions i la cura del medi ambient.

CONTINGUTS

• Pigments Laca
  • Tintes
  • Canvi de color en les tintes amb modificació de PH