Curs intensiu d’estiu: Color i harmonies

Aprèn a dominar el color i a trobar una litúrgia que t’ajudi a harmonitzar les teves obres artístiques.

A la pintura naturalista, la comprensió del color, les seves harmonies i la plasticitat de la pinzellada són fonamentals per concloure l’obra amb èxit. Però la litúrgia de la pintura amb les seves complexitats pot aclaparar qualsevol i abocar-lo al fracàs quan només amb una mica d’ordre i metodologia es podria resoldre.

En aquest curs intensiu aprendràs a dominar el color i a enriquir la teva pinzellada perquè la tècnica no sigui un impediment a la teva vocació d’expressar. Mitjançant exercicis de síntesi del color, desenvoluparàs la comprensió de les dinàmiques i harmonies del color com la gestualitat de la pinzellada per dotar de plasticitat expressiva qualsevol obra.

La temàtica per desenvolupar els exercicis serà diversa, com ara el bodegó, la figura, el paisatge i el retrat. (La temàtica quedarà restringida al ritme de la classe).

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

La metodologia és incloent. La filosofia a l’aula és enfocar-se a l’alumne en comptes que l’alumne s’enfoqui al mestre. Per això cada alumne, amb un nivell específic, trobarà el seu propi espai de creixement. Per tant, està dirigit a tothom que vulgui iniciar-se o aprofundir en el color i el llenguatge pictòric. L’alumne es dirigirà mitjançant exercicis dissenyats específicament per a l’aprenentatge del tema proposat. I rebrà suport tant amb classes teòriques com amb demostracions.

Qui és el docent?

Alberto Romero Gil

Alberto Romero Gil, es va llicenciar en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, a l’especialitat de pintura i dibuix. Ha rebut nombroses beques de creació entre les que destaquen les impartides pel mestre de la figuració Antonio López Garcia.

La seva obra artística ha estat exposada a sales i fires tant nacionals com internacionals i actualment està representada per galeries de prestigi com la Sala Pares (Barcelona) o PontARTE (Maastrich). Actualment combina la seva tasca artística amb l’ensenyament a centres com La Facultat de Belles Arts de Barcelona, La Universitat La Salle (Ramon Llull), cursos monogràfics del Cercle Artístic Sant Lluc i als oficis de pintor del MEAM.

Alberto Romero

Programa del curs

OBJECTIUS

En acabar el curs hauràs entès el color i el diàleg correcte entre les seves harmonies, també hauràs educat la pinzellada per tornar-la més precisa i expressiva. Hauràs comprès la litúrgia i el llenguatge de la pintura per transcriure correctament el que el teu ull veu, sobre el llenç.

CONTINGUTS

• LITÚRGIA PICTÒRICA: introducció als materials i procediments en lús pictòric. Paleta i ordenació dels colors sobre aquesta. Explicació sobre com mantenir una bona praxi en l’ús de la paleta (barreges, etc.)

• EL COLOR I HARMONIES: Classe teòrica sobre color pictòric. Com generar un protocol per poder extreure amb els colors de la paleta qualsevol to que el nostre ull veu. També parlarem sobre les harmonies del color.

• LA PRÀCTICA: Al llarg del curs es presentaran exercicis específics per desenvolupar el temari. Els exercicis tindran la vocació de transmetre una metodologia clara per dominar el color a la pintura i se servirà de l’excusa de diferents temes per resoldre’l. Els temes són com el bodegó, el paisatge i el retrat. Tot i que estarà supeditat al ritme de la classe.
Període:

Curs d’estiu 2024

Docent
Alberto Romero Gil
Número d'hores
25 i 28 de 16 a 20h / 26 i 27 de 16 a 19.30h
25.06 al 28.06.24
Nivell
Tots
Cost del curs

TOTAL 260€ (inscripció 100€ + matrícula 160€)

Cost del material