Dibuixar per veure II
És un curs que pot servir tant a dibuixants com a professionals que vulguin ampliar recursos i millorar habilitats.
Seguint les pautes comprenem els processos de percepció i representació i traduïm la realitat visual al llenguatge representatiu: s’aprèn a observar i sintetitzar, es desenvolupa la creativitat i la sensibilitat.
Polim el nostre dibuix comprenent l‟ús dels materials, el mecanisme d’unió entre vista i mà i reconeixent i evitant confusions representatives.
Amb les propostes i en l’observació dels nostres resultats confrontats amb els dels altres, també reconeixem el nostre estil i el món interior que ens proporciona material creatiu; és revelador veure i analitzar com un mateix exercici és representat per cada persona.
Cost de material a càrrec de l’alumne: 40–70€
Programa del curs
(+info)1. Objectius
Millorar i perfeccionar les capacitats de dibuix i les possibilitats de diferents materials, comprendre i definir el propi estil.
2. Continguts
Hi ha tres continguts generals:
- La representació de la realitat.
- La representació de lunivers personal.
- Utilitat dels materials: llapis, creta, carbó, tinta xinesa, guaix.
A través d’ells abordarem continguts concrets:
- La línia i la taca.
- La llum.
- El volum.
- El color.
- La composició.
- Els recursos expressius.
- Representació humana, animal i vegetal amb model.
Aquests continguts teòrics es van combinant a través de propostes que ens porten a desenvolupar-los i entendre’ls, com ara:
- Aprendre a mirar: esbós ràpid Nocions de Sumi-e ; la tinta xinesa
- El color: traduir un objecte en taca, aplicació del sumi-e.
- Nocions generals danatomia amb model.
- Sortides per exercitar el dibuix ràpid.
- Representació en gran format.
- Evocació d imatges internes, possibilitats representatives.
3. Metodologia
Cada proposta és individual, però es complementa amb les altres i solen durar una sessió. A totes elles hi ha un plantejament amb un tema i material concrets i comprenen un o diversos continguts. El professor acompanya fent observacions i conduint el plantejament. A les primeres sessions convido a través de petits exercicis a familiaritzar-se amb el material que utilitzarem.
Gradualment es plantegen noves propostes i materials, amb les pautes per dur-ho a terme. Al final de la classe hi ha una exposició i comentari general sobre la base dels resultats.
4. Avaluació
Assistència i el procés de treball.
Condicions d'accés
(+info)Dibuixants que volen millorar sent més conscients del sistema de representació.