L’art del sketching

Aprèn les tècniques del sketching i familiaritzat amb els seus materials

En aquest curs, Xavi Julià, il·lustrador, sketcher i creador de la marca Barcelonink, t’acompanyarà per ensenyar-te tots els seus coneixements perquè dominis l’art del Sketching.

Aprendràs tots els passos per a crear sketches frescos i espontanis. Analitzarem les diferents tècniques i els materials més emprats. Crearem amb plomilles, retoladors, aquarel·les, tinta xinesa, gouache i qualsevol altra tècnica que evoqui l’acció directa.

Aprendràs a simplificar i a fer encaixos efectius, exercitaràs el teu traç perquè sigui net i fresc, dominaràs els esquemes de llum i aprendràs a crear volum, aprendràs teoria del color i dominaràs la perspectiva.

Quan acabis aquest curs coneixeràs tot el necessari per a dominar l’art del sketching i exercitar aquest art pel teu compte.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Aquest curs està dirigit a persones creatives, amb o sense experiència, que vulguin aprendre sobre una forma de dibuix directe i honesta, on les errades estan permeses.

Qui imparteix el curs?

Xavier Julià Sánchez

Xavi Julià és il·lustrador barceloní, especialitzat en tècniques de sketching i de paisatge urbà.

És creador de la marca Barcelonink, una marca especialitzada en il·lustració local, que ofereix serveis d’ il·lustració per a empreses, Administració Pública i particulars.

Va estudiar Belles arts a Barcelona i va completar els seus estudis artístics a França i al Senegal.

La seva obra ha estat exposada internacionalment i ha estat condecorat amb diversos premis, com el de “Millor sketcher,” per la diputació de Barcelona o el 1r premi en el Concurs d’artistes de Mobile World Congress 2017.

Les seves pintures han estat publicades en llibres il·lustrats, com ara “Pinzellades de Barcelona” (Ed.Ajuntament de Barcelona) o “Patrimoni cultural a Catalunya” (UNESCO).

Ha estat entrevistat pel Canal Arte, TVE1, BTV… i per publicacions com LUXOS Magazine o La Vanguardia (Què fem?).

Ha treballat per a marques com Honda, Casio, Swarovski, Nike, CBRE, China Construction Bank.

Les seves il·lustracions es poden trobar a diferents botigues de Barcelona (La Nostra Ciutat; Mercilona; Petritxol 4) i Madrid (Nest Boutique; La Central).

Combina el seu treball d’il·lustrador amb la docència, havent treballat per a escoles com Escola Massana o La Industrial. Dona tallers de sketching de forma regular a Cosmo Caixa i a Barcelonink.

Programa del curs

OBJECTIUS

L’objectiu d’aquest curs és que cada alumne assumeixi els conceptes claus per a expressar-se a través del dibuix i la pintura amb tècniques ràpides. Així mateix, coneixerà les eines més habitualment emprades.

Paral·lelament als coneixements més tècnics, s’ espera que l’alumne acabi el curs amb una idea renovada sobre el que és el dibuix i el reconegui com a una eina d’observació, de comprensió i d’expressió. Aquest és un curs dirigit per a alumnes que s’inicien a la pràctica del dibuix o que tenen un nivell mig. És una etapa en la què acostumen a buscar la correcció, una etapa on l’auto-exigència bloqueixa l’acció. La nostra esperança es que descobreixin que el dibuix i la pintura poden ser formes honestes i directes d’ expressió, no necessàriament lligades a la correcció formal.

CONTINGUTS

• Perspectiva i representació de l’espai: Perspectives amb 1, 2 i 3 punts de fuga.
  • Creació de volums i valors tonals: Aprendrem a donar volum a les pintures a través del contrast clar-fosc. Entendrem com funciona la llum.
  • Comprensió de la llum: Aprendrem a codificar la llum en tres nivells: clar-mig-fosc. Sabrem detectar esquemes de llum i crear-ne de nous.
  • El color: Explorarem la relació entre llum i color. Aprendrem a crear i fer servir els colors de llum i els colors d’ombra, així com a familiaritzar-nos amb les diferents temperatures de la llum.
  • Síntesi i simplificació: Aprendrem a actuar com a directors del nostre dibuix. Això implica no explicar-ho tot, “escollir” i, per tant, sintetitzar.
  • Composició i narració gràfica: Explorarem les possibilitats comunicatives de la composició i de la jerarquia de la informació.
Període:

1r quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar a inicis de setembre
Nivell
Ampliació/Especialització
Cost del curs

100€ inscripció + 524€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 635€

Idioma en el que s’imparteix el curs
CA , ES, EN