Espai, veu i cos

A través de l’exploració de l’espai en diàleg amb la veu i el cos, aprendrem noves estratègies comunicatives per a la creació artística.

Un sospir, un crit, una cançó o un badall. La veu i el cos són els nostres principals aliats per a comunicar-nos, per fer xarxa i entendre’ns d’una forma més enllà del que som conscients. Ens ajuden a crear nous escenaris, a expressar mil narratives diferents i ens permeten ubicar-nos, escoltar i modular el context que ens envolta. En aquest taller, la veu l’enfoquem com a eina per a dibuixar nous terrenys, tenir una major consciència corporal i espacial, conèixer els nostres límits i travessar-los de formes diferents des del joc.

Partirem d’una metodologia dinàmica i lúdica que treballa l’escolta de l’individu i el col·lectiu, la improvisació i la creació vocal amb una mirada crítica i oberta a l’exploració de noves narratives i formes de diàleg que surten de l’acadèmia convencional.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Persones interessades en les arts escèniques, la performance, la veu i que busquin l’exploració de nous terrenys.

Qui imparteix el curs?

Estel Boada

Estel Boada artista multidisciplinar enfocada en la performance i en l’art contextual alhora que és cantant, compositora i frontwoman del grup Sosun.dance d’electropop i pedagoga en noves metodologies d’experimentació creativa i vocal. Parteix de l’humor i el joc com a metodologies de treball explorant noves narratives amb la veu i el cos. L’interès per la força del col·lectiu i la creació en xarxa ha estat des dels orígens de la seva obra el 2013 amb els primers cicles d’art contemporani autogestionats com el Ciclo Macarena, Llucifest, l’Assalt o el Ciclo del Siglo. Ha performat a diferents espais i institucions com al Palau de la Virreina, el Saló del Tinell, La Capella, Can Balaguer, La Nau Estruch, l’Antic Teatre, ArtMadrid, HeyStudio, Es Far Cultural, M.A.C, La Fundació Miró, entre altres. És professora de cant performatiu, ha donat classes magistrals de veu experimentals a l’Escola de Veu de La Capella BCNProducció i actualment treballa al departament pedagògic del MACBA des del 2018. Ha estat convidada a participar en diferents projectes educatius artístics com Zona Intrusa, l’Artista va a l’Escola, Bcn Dibuixa o el curs d’estiu Talaia de La Massana, entre altres. Qüestionant-se els paràmetres i els límits acadèmics, Estel intenta traspassar-los creant un nou espai on sentir-se còmodes des de l’experimentació i l’escolta al precipici de preguntes que ens hauríem de fer per anar molt més enllà del que està reglat.

Programa del curs

(+info) (-info)

• Ampliar l’autoconeixement de la veu
  • Millorar la tècnica vocal