Joieria: gestió de projectes professionals

Curs pràctic per a dotar l’alumnat d’eines per a la seva professionalització en el camp de la joieria actual.

Partint de la idea que a la joia s’encreuen amb llibertat els mons de l’art, el disseny, l’artesania i la moda, posarem en pràctica tots els passos a seguir en la realització d’encàrrecs i projectes professionals.
Analitzarem el sector de la joieria actual en les seves diferents vessants i reflexionarem sobre les particularitats de cadascuna d’elles. Posarem en valor totes les funcions de la joia i el seu potencial per a comunicar un missatge. Però sobretot aprendrem a resoldre les següents preguntes: Qui és el meu client? Quina és la seva demanda? Què li puc oferir jo? Com exposo la meva proposta? Quin pressupost tinc o presento perquè la feina sigui rentable? Com ordeno les fases del procés creatiu i de producció per a arribar a temps a l’entrega? Ho treballarem de manera dinàmica amb un seguit d’exercicis pràctics i ho interioritzarem mitjançant el debat col·lectiu.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

El curs va dirigit a persones amb mínima formació en art, disseny, o joieria que vulguin trobar el seu lloc en l’àmbit de la joieria actual. Estudiants amb ganes d’incorporar-se al món real per a iniciar la seva trajectòria professional, tant treballant per clients externs com per arrencar un projecte propi.

Qui imparteix el curs?

(+info) (-info)

Berta Sumpsi

Berta Sumpsi (Barcelona, 1981) és llicenciada en Història de l’Art i formada en Joieria Artística a l’Escola Massana. Més tard complementa els seus estudis amb un màster en Belles Arts (UB) i un en Teoria de l’art (UAB).

Des de l’any 2008 al 2016 compagina la seva feina d’educadora a la Fundació Miró amb residències artístiques i tallers compartits a Barcelona, desenvolupant la seva activitat creativa. El 2016 obre el seu propi estudi-taller i botiga a Barcelona, combinant la creació de peces úniques de caire artístic, el disseny de col·leccions i la producció d’encàrrecs per a clients personals o marques. Ha realitzat workshops i xerrades en centres de disseny com Eina, l’estudi d’arquitectura Mesura o el DissenyHUB. Ha estat docent durant dos anys del curs Experimental Jewellery Design al IED (Barcelona) i actualment realitza tallers intensius al seu estudi. 

Web

Instagram

Berta Sumpsi

Programa del curs

(+info) (-info)

OBJECTIUS

  • Analitzar el sector de la joieria actual i apreciar les diferencies entre els diferents enfocaments que coexisteixen.
  • Situar dins aquest context la pràctica personal i visualitzar cap a on ens volem dirigir.
  • Posar en valor totes les funcions de la joia i el seu potencial comunicador.
  • Aprendre a enfocar i treballar per encàrrec.
  • Aprendre a realitzar pressupostos.
  • Aprendre a temporitzar i organitzar amb coherència totes les tasques, tant del procés creatiu com de producció.
  • Aprendre a presentar i defensar un projecte professional.

CONTINGUTS

  • La joieria actual: de la joia artística a la joia comercial. Galeries, botigues, tallers, museus, marques, e-commerce. Elaborarem un mapa de conceptes per a ordenar aquest àmbit, i veure com les categories no són mai estanques.
  • Situar-se en el context: què faig i on m’agradaria ser.
  • El briefing creatiu: la empresa/client, el producte/servei, el públic objectiu, la identitat visual, la identitat verbal i la proposta de valor.
  • Estratègies de temporització: gestió de les fases del procés creatiu i productiu.
  • L’elaboració d’un pressupost. Càlcul, marges comercials i impostos.
  • Presentació del projecte: materials, discurs i diàleg amb el client.
  • Projecte personal.
Període:

2n quadrimestre

Docent
Berta Sumpsi
Número d'hores
40h
Calendari
16.00–20.00h
17.2.25–5.5.25
dilluns
Nivell
Mig o avançat
Cost del curs

100€ inscripció + 364€ de matrícula+ 11€ assegurança
TOTAL 475€

Cost del material

entre 20€ i 100€

Idioma en el que s’imparteix el curs
CA, ES