Joieria: gestió de projectes professionals
Curs pràctic per a dotar l’alumnat d’eines per a la seva professionalització en el camp de la joieria actual.
Partint de la idea que a la joia s’encreuen amb llibertat els mons de l’art, el disseny, l’artesania i la moda, posarem en pràctica tots els passos a seguir en la realització d’encàrrecs i projectes professionals.
Analitzarem el sector de la joieria actual en les seves diferents vessants i reflexionarem sobre les particularitats de cadascuna d’elles. Posarem en valor totes les funcions de la joia i el seu potencial per a comunicar un missatge. Però sobretot aprendrem a resoldre les següents preguntes: Qui és el meu client? Quina és la seva demanda? Què li puc oferir jo? Com exposo la meva proposta? Quin pressupost tinc o presento perquè la feina sigui rentable? Com ordeno les fases del procés creatiu i de producció per a arribar a temps a l’entrega? Ho treballarem de manera dinàmica amb un seguit d’exercicis pràctics i ho interioritzarem mitjançant el debat col·lectiu.
A qui va dirigit?
(+info)El curs va dirigit a persones amb mínima formació en art, disseny, o joieria que vulguin trobar el seu lloc en l’àmbit de la joieria actual. Estudiants amb ganes d’incorporar-se al món real per a iniciar la seva trajectòria professional, tant treballant per clients externs com per arrencar un projecte propi.
Qui imparteix el curs?
(+info)Berta Sumpsi
Berta Sumpsi (Barcelona, 1981) és llicenciada en Història de l’Art i formada en Joieria Artística a l’Escola Massana. Més tard complementa els seus estudis amb un màster en Belles Arts (UB) i un en Teoria de l’art (UAB).
Des de l’any 2008 al 2016 compagina la seva feina d’educadora a la Fundació Miró amb residències artístiques i tallers compartits a Barcelona, desenvolupant la seva activitat creativa. El 2016 obre el seu propi estudi-taller i botiga a Barcelona, combinant la creació de peces úniques de caire artístic, el disseny de col·leccions i la producció d’encàrrecs per a clients personals o marques. Ha realitzat workshops i xerrades en centres de disseny com Eina, l’estudi d’arquitectura Mesura o el DissenyHUB. Ha estat docent durant dos anys del curs Experimental Jewellery Design al IED (Barcelona) i actualment realitza tallers intensius al seu estudi.
Programa del curs
(+info)OBJECTIUS
- Analitzar el sector de la joieria actual i apreciar les diferencies entre els diferents enfocaments que coexisteixen.
- Situar dins aquest context la pràctica personal i visualitzar cap a on ens volem dirigir.
- Posar en valor totes les funcions de la joia i el seu potencial comunicador.
- Aprendre a enfocar i treballar per encàrrec.
- Aprendre a realitzar pressupostos.
- Aprendre a temporitzar i organitzar amb coherència totes les tasques, tant del procés creatiu com de producció.
- Aprendre a presentar i defensar un projecte professional.
CONTINGUTS
- La joieria actual: de la joia artística a la joia comercial. Galeries, botigues, tallers, museus, marques, e-commerce. Elaborarem un mapa de conceptes per a ordenar aquest àmbit, i veure com les categories no són mai estanques.
- Situar-se en el context: què faig i on m’agradaria ser.
- El briefing creatiu: la empresa/client, el producte/servei, el públic objectiu, la identitat visual, la identitat verbal i la proposta de valor.
- Estratègies de temporització: gestió de les fases del procés creatiu i productiu.
- L’elaboració d’un pressupost. Càlcul, marges comercials i impostos.
- Presentació del projecte: materials, discurs i diàleg amb el client.
- Projecte personal.