Joieria: gestió de projectes professionals

Curs pràctic per a dotar l’alumnat d’eines per a la seva professionalització en el camp de la joieria actual.

Partint de la idea que a la joia s’encreuen amb llibertat els mons de l’art, el disseny, l’artesania i la moda, posarem en pràctica tots els passos a seguir en la realització d’encàrrecs i projectes professionals.
Analitzarem el sector de la joieria actual en les seves diferents vessants i reflexionarem sobre les particularitats de cadascuna d’elles. Posarem en valor totes les funcions de la joia i el seu potencial per a comunicar un missatge. Però sobretot aprendrem a resoldre les següents preguntes: Qui és el meu client? Quina és la seva demanda? Què li puc oferir jo? Com exposo la meva proposta? Quin pressupost tinc o presento perquè la feina sigui rentable? Com ordeno les fases del procés creatiu i de producció per a arribar a temps a l’entrega? Ho treballarem de manera dinàmica amb un seguit d’exercicis pràctics i ho interioritzarem mitjançant el debat col·lectiu.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

El curs va dirigit a persones amb mínima formació en art, disseny, o joieria que vulguin trobar el seu lloc en l’àmbit de la joieria actual. Estudiants amb ganes d’incorporar-se al món real per a iniciar la seva trajectòria professional, tant treballant per clients externs com per arrencar un projecte propi.

Qui imparteix el curs?

Berta Sumpsi

Berta Sumpsi (Barcelona, 1981) és llicenciada en Història de l’Art i formada en Joieria Artística a l’Escola Massana. Més tard complementa els seus estudis amb un màster en Belles Arts (UB) i un en Teoria de l’art (UAB).

Des de l’any 2008 al 2016 compagina la seva feina d’educadora a la Fundació Miró amb residències artístiques i tallers compartits a Barcelona, desenvolupant la seva activitat creativa. El 2016 obre el seu propi estudi-taller i botiga a Barcelona, combinant la creació de peces úniques de caire artístic, el disseny de col·leccions i la producció d’encàrrecs per a clients personals o marques. Ha realitzat workshops i xerrades en centres de disseny com Eina, l’estudi d’arquitectura Mesura o el DissenyHUB. Ha estat docent durant dos anys del curs Experimental Jewellery Design al IED (Barcelona) i actualment realitza tallers intensius al seu estudi.

Programa del curs

OBJECTIUS

• Analitzar el sector de la joieria actual i apreciar les diferencies entre els diferents enfocaments que coexisteixen.
  • Situar dins aquest context la pràctica personal i visualitzar cap a on ens volem dirigir.
  • Posar en valor totes les funcions de la joia i el seu potencial comunicador.
  • Aprendre a enfocar i treballar per encàrrec.
  • Aprendre a realitzar pressupostos.
  • Aprendre a temporitzar i organitzar amb coherència totes les tasques, tant del procés creatiu com de producció.
  • Aprendre a presentar i defensar un projecte professional.

CONTINGUTS

• La joieria actual: de la joia artística a la joia comercial. Galeries, botigues, tallers, museus, marques, e-commerce. Elaborarem un mapa de conceptes per a ordenar aquest àmbit, i veure com les categories no són mai estanques.
  • Situar-se en el context: què faig i on m’agradaria ser.
  • El briefing creatiu: la empresa/client, el producte/servei, el públic objectiu, la identitat visual, la identitat verbal i la proposta de valor.
  • Estratègies de temporització: gestió de les fases del procés creatiu i productiu.
  • L’elaboració d’un pressupost. Càlcul, marges comercials i impostos.
  • Presentació del projecte: materials, discurs i diàleg amb el client.
  • Projecte personal.
Període:

2n quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar
Nivell
Mig o avançat
Cost del curs

100€ inscripció + 364€ de matrícula+ 11€ assegurança
TOTAL 475€

Cost del material