Pintar avui el retrat i la figura

Aprendre a pintar el retrat i la figura humana.

Un taller de pràctica de la pintura on s’imparteixen els recursos tècnics i les estratègies de representació necessàries per pintar amb solvència el rostre i la figura humana. L’aprenentatge de la forma, els valors de la llum i els tons del color i les seves mescles. El coneixement de les eines i els materials de la pintura a l’oli i de les tècniques mixtes. Es treballarà a partir de fotografies i també amb model del natural. L’objectiu del curs és prioritzar una exploració personal i la singularitat pictòrica de cada alumne. També es donarà informació teòrica i una àmplia bibliografia sobre el tema.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Pels alumnes que ja tenen uns coneixements del dibuix i vulguin iniciar-se en la tècnica de la pintura a l’oli i les tècniques mixtes, com també pels que ja tinguin una pràctica de la pintura i vulguin ampliar i aprofundir els seus coneixements, tant en l’àmbit tècnic com conceptual.

Qui imparteix el curs?

Josep Maria Cabané

Artista pintor. Estudis d’art a l’Escola Massana i l’Escola Eina. En 1996 guanya el XXXVIII Premi de Pintura Jove de la Sala Parés. Ha realitzat nombroses exposicions individuals a diferents espais, com a la Sala Clavé del Palau de la Generalitat de Catalunya (Barcelona, 2008), al MUME, Museu Memorial de l’Exili (La Jonquera, 2012) o a l’Arts Santa Mònica (Barcelona 2012). Les seves obres figuren en diverses col·leccions, com en la Col·lecció Testimoni de “la Caixa”, la Fundació Fran Daurel d’Art Contemporani, o en el Museu de Pintura Contemporània Can Framis (Fundació Vila Casas, Barcelona).

Programa del curs

OBJECTIUS

Generar un procés d’aprenentatge per representar amb solvència el rostre i el cos humans. L’objectiu d’aquest curs és també proporcionar una base que permeti a cada alumne explorar i desenvolupar la seva singularitat pictòrica, fomentant una relació conscient amb els materials i la recerca dels valors plàstics propis del fet pictòric.

CONTINGUTS

• Els conceptes fonamentals i el coneixement dels materials
    Introducció dels conceptes fonamentals de la pintura i la teoria bàsica del color. El coneixement de les eines i materials de la pintura a l’oli.
  • La construcció del rostre
    La representació del rostre humà i la recerca de la semblança a partir de l’estudi de l’estructura, les proporcions i l’expressió. Introducció al mètode de les tres posicions bàsiques.
  • L’estudi dels valors de la llum en el retrat i la figura
    Aprendre a representar el volum del rostre i el cos  i la seva construcció tonal mitjançant els valors de la llum. La grisalla com a mètode de pintura bàsica, estudis amb el gris cromàtic. Treballs pictòrics a partir de fotografies en blanc i negre.
  • El valor i el to: la relació entre la llum i el color
    La relació entre els valors de la llum i els tons del color és una de les qüestions fonamentals de la pràctica de la pintura. Estudi de les mescles per aclarir i enfosquir els colors.
  • Estudis sobre el gest: una gramàtica del cos
    El cos humà s’expressa amb el gest, estudiarem les possibilitats expressives de la figura, el llenguatge del gest i la seva aportació al significat de la pintura.
  • L’autoretrat
    Exercici d’autorepresentació pictòrica. Estudi de la llum, la forma i els colors locals de la pell.
  • Pintar amb model del natural
    La percepció visual i l’aprenentatge d’una mirada sintètica. La diferència entre forma visual i forma representada. Aprendre a representar el volum del cos i del rostre a partir dels valors de la llum i la interpretació de les tres dimensions al pla pictòric.

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Coneixements bàsics del dibuix, enviamente de 3 imatges i carta de presentació o CV.

Període:

2n quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar
Nivell
iniciació i mig
Cost del curs

100€ inscripció + 539€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 650€

Cost del material

Idioma en el que s’imparteix el curs