Preinscripció i matrícula Grau Universitari en Arts i Disseny
Preinscripció Grau en Arts i Disseny
Per accedir a les universitats públiques catalanes, cal formalitzar la preinscripció universitària triant les preferències d’estudi i lliurant la documentació requerida al portal d’accés a la Universitat.
El procés de matrícula consta de dues parts:
Matrícula online
Tots els alumnes admesos rebran un correu electrònic amb les instruccions per poder fer la matrícula al programa Codex. És important llegir atentament les instruccions i seguir tots els passos tenint molta cura a l’hora d’omplir les dades personals i les assignatures escollides. Un cop finalitzada, cal imprimir el formulari de matrícula juntament amb el document SEPA.
Presentació de documents a secretaria acadèmica
Per finalitzar el procés de matrícula és imprescindible presentar a la Secretaria Acadèmica el formulari de matrícula signat per l’alumne juntament amb la documentació requerida i el pagament del primer termini de la matrícula. També es pot enviar tota la documentació per email al correu academic.grau@escolamassana.cat
Admissió per canvi d’estudis - Curs 2024–2025 (+info) (-info)
Tràmit | Termini |
Període de presentació de sol·licituds | el 26.02 al 05.04.2024 |
Data límit per a trametre al rector/a la proposta de resolució (només per a escoles adscrites) | 27.05.2024 |
Data límit per a la resolució | 10.06.2024 |
Publicació de la resolució d’admissió | 19.06.2024 |
Convocatòria de juny 2024 (provisional) (+info) (-info)
Tràmit | Termini |
Termini preinscripció universitària | Del 4 de juny al 28 de juny (ambdós inclosos) |
Publicació 1a assignació de places | 10 de juliol |
Matrícula assignats en 1a preferència | Del 12 al 17 de juliol (ambdós inclosos) |
Matrícula reclamacions que entren en 1a preferència i tràmit “Assignació definitiva” | 17 de juliol |
Publicació 2a assignació de places | 22 de juliol |
Matrícula 2a assignació | Del 23 al 24 de juliol |
Publicació 3a assignació de places | 4 de setembre |
Matrícula 3a assignació | 5 i 6 de setembre |
Publicació 4a assignació de places | 12 de setembre |
Matrícula 4a assignació | 13 de setembre |
Publicació 5a assignació de places | 18 de setembre |
Matrícula 5a assignació | 19 de setembre |
Publicació 6a assignació de places | 25 de setembre |
Matrícula 6a assignació | 26 de setembre |
Publicació 7a assignació de places | 1 d’octubre |
Matrícula 7a assignació | 2 d’octubre |
Publicació 8a assignació de places | 8 d’octubre |
Matrícula 8a assignació | 9 d’octubre |
Publicació 9a assignació de places | 15 d’octubre |
Matrícula 9a assignació | 16 d’octubre |
Publicació 10a assignació de places | 22 d’octubre |
Matrícula 10a assignació | 23 d’octubre |
Convocatòria de setembre 2024 (+info) (-info)
Tràmit | Termini |
Termini preinscripció universitària | 18 i 19 de setembre |
Publicació 1a assignació de places | 26 de setembre |
Matrícula 1a assignació | 27 de setembre |
Publicació 2a assignació de places | 2 d’octubre |
Matrícula 2a assignació | 3 d’octubre |
Publicació 3a assignació de places | 9 d’octubre |
Matrícula 3a assignació | 10 d’octubre |
Publicació 4a assignació de places | 16 d’octubre |
Matrícula 4a assignació | 17 d’octubre |
Publicació 5a assignació de places | 23 d’octubre |
Matrícula 5a assignació | 24 d’octubre |
Preus i terminis de pagament (+info) (-info)
1. Imports de la matrícula (curs 24–25)*
- El preu del crèdit és de 103,39 €
- 60 crèdits matriculats amb un cost per crèdit de 101,69 €: 6.203,40 €
- Gestió expedient acadèmic: 69,80 €
- Servei de suport de gestió acadèmica: 160,00 €
- Assegurança escolar per al menor de 28 anys: 1,12 €
- Assegurança escolar per als majors de 28 anys: 11,50 €
- Preu total de la matrícula: 6.433,20 € ( sense assegurança)
- Preu total de la matrícula amb família nombrosa general: 5.611,10 €
- Preu total de la matrícula MH batx, família nombrosa especial, discapacitat...4.787.80 €
2. Condicions
La forma de cobrament habitual serà la domiciliació bancària, llevat del primer termini dels alumnes de nou accés, que es realitzarà a través d’una carta de pagament amb codi de barres.
En el moment de la matrícula es farà el primer pagament.
La matrícula no és vàlida fins la totalitat del seu pagament. Si el pagament es fa en quatre terminis l’obligació estarà totalment satisfeta quan s’hagin efectuat tots els pagaments.
3. Terminis
El pagament de la matrícula es podrà fer en un o quatre terminis.
- En un únic termini, en el moment de la matrícula.
- En quatre terminis:
- El 35% de l’import dels crèdits matriculats, més les taxes de gestió de l’expedient, el servei de suport de gestió acadèmica i l’assegurança escolar, en el moment de la matrícula.
- El 35% de l’import es carregarà al compte bancari abans del 31 de desembre de 2024.
- El 15 % es carregarà al compte bancari abans del 28 de febrer del 2025.
- El 15% restant es carregarà al comte bancari abans del 30 d’abril de 2025.
4. Descomptes i bonificacions
5. Devolucions
L’estudiant únicament tindrà dret a la devolució del preu dels crèdits en els supòsits següents:
- Si, per causes que no li són imputables, no es realitza l’activitat o no es presta el servei.
- Si justifica degudament malaltia greu, accident o qualsevol altra circumstància excepcional.
- Si, durant el procés de reassignació, l’Oficina d’Orientació per a l’Accés a la Universitat li adjudica una plaça en uns altres estudis. En aquest cas, no es retornarà l’import corresponent a la documentació de matrícula.
En cap cas es retornaran les taxes per a la gestió de l’expedient acadèmic, el servei de suport de gestió acadèmica, l’assegurança escolar i les despeses ocasionades per gestions bancàries.
Règim d’estudis (+info) (-info)
Els estudiants poden cursar els estudis oficials a la UAB en règim de dedicació a temps complet o en règim de dedicació a temps parcial**.
Règim de dedicació a temps complet
Als estudis de grau, els estudiants en règim de dedicació a temps complet tenen l’obligació de matricular-se d’un mínim de 42 crèdits per any acadèmic, llevat dels estudiants de nou accés que s’incorporin al primer curs, que s’han de matricular dels 60 crèdits que configuren aquest primer curs. En cas que un estudiant es trobi en situació d’acabar els estudis amb menys de 42 crèdits, s’ha de matricular del total de crèdits que li manquen.
Règim de dedicació a temps parcial
Als estudis de grau, els estudiants en règim de dedicació a temps parcial tenen l’obligació de matricular-se d’un mínim de 24 crèdits, llevat dels estudiants de nou accés que s’incorporin al primer curs, que s’han de matricular d’un mínim de 30 crèdits. En cas que un estudiant es trobi en situació d’acabar els estudis amb menys de 24 crèdits, s’ha de matricular del total de crèdits que li manquin.
** Segons la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aprovat en la sessió plenària del Consell Social de la UAB del dia 20 de juny de 2011 (Acord 18/2011).
Reconeixement d’un màxim de 12 crèdits de l’optativitat de l’itinerari a cursar acreditant experiència professional*
- Per tramitar la sol·licitud de reconeixement és necessari, primer, que la persona interessada hagi estat admesa al centre.
- El reconeixement de 12 crèdits per experiència laboral es farà mitjançant una sol·licitud a secretaria dins les dates establertes al calendari. L’interessat haurà d’especificar les assignatures considerades susceptibles de ser reconegudes, de les quals l’estudiant quedarà eximit de cursar. Haurà d’aportar la següent documentació:
- L’acreditació de l’empresa o empreses que descrigui les feines desenvolupades.
- La certificació de la vida laboral.
- Una memòria justificativa en la que quedin exposades les competències assolides mitjançant l’activitat laboral.
- Tant bon punt s’hagin recollit totes les sol·licituds el centre establirà les dates de les entrevistes i les anunciarà al web.
* Segons la Normativa de transferència i de reconeixement de crèdits aprovada pel Consell de Govern del 26 de gener de 2011 i que modifica la Normativa de transferència i de reconeixement de crèdits, aprovada per la Comissió d’Assumptes Acadèmics de l’UAB el 15 de juliol de 2008 i modificada el 28 de juliol de 2009 i el 30 de setembre de 2010
MATRÍCULA ALUMNES DEL CENTRE (+info) (-info)
Dates de la matrícula: del 5 al 10 de juliol
Documentació que cal enviar de la matrícula i com nomenar-la:
- Imprès del resguard de matrícula signat (Codex) en format PDF, nomenat MAT24.25_COGNOM1_COGNOM2_ I NOM.
- Ordre de domiciliació directa SEPA signat pel titular del compte (Codex) en format PDF, nomenat SEPA_COGNOM1_COGNOM2_ I NOM.
- Full d’autorització d’imatges en format PDF, nomenat AUTO_COGNOM1_COGNOM2_ I NOM.
- Comprovant del pagament de l’assegurança escolar, en format PDF, nomenat ASSE_COGNOM1_COGNOM2_ I NOM.
- Documentació acreditativa del descompte, si és el cas.
Per Alumnat de primer, segon i tercer curs:
- Accediu a la matrícula: Alumnes 1r, 2n i 3r 2024–2025 en Codex.
- Tingueu en compte que cada curs són 60 crèdits.
Per Alumnat de quart o amb alguna assignatura de 4t:
- Accediu a la matrícula: Alumnes 4t 2024–2025 del Codex
- Rebreu un email indicant quin dia podeu fer la matrícula, ja que la vostra matrícula es farà per franges, segons la nota del vostre expedient. Si no el rebeu, el mateix dia 5 de juliol envieu-me un correu per solucionar-ho.
- Podeu triar les assignatures que vulgueu, fins a un màxim de 60 crèdits (o 66) incloent el TFG. Si feu 4t sencer, comproveu que heu matriculat 60 crèdits en total abans de confirmar.
- Si feu Erasmus, marqueu “Erasmus 30”, “Erasmus 24” o “Erasmus 18”, segons els crèdits que vulgueu i el semestre que marxeu.
- Podeu triar “Pràctiques externes” (amb l’autorització prèvia del Jordi Encinas).
- Verifiqueu que, entre els crèdits superats i els crèdits matriculats, teniu els 240 crèdits del títol i que no us queda cap assignatura sense matricular de cursos anteriors.
IMPORTANT per tot l’alumnat:
- Si algú vol venir presencialment a fer la matrícula, haurà de demanar dia i hora (només 9 i 10 de juliol).
- Per tal d’evitar que es solapin horaris és imprescindible revisar acuradament els horaris del curs 2024–2025 al web de l’Escola Massana.
- Recomanem que consulteu la normativa vigent i la guia de l’estudiant, que trobareu al web de l‘Escola.
- Si teniu assignatures suspeses, és obligatori matricular-les (excepte les de 4t). El programa Codex ho fa automàticament.
- Cap alumne es pot matricular si té algun pagament pendent.
- En règim complet, el nombre mínim de crèdits que cal matricular és de 42, i el màxim de 78.
- En via lenta, el nombre mínim de crèdits és de 24 crèdits i el màxim de 42.
- Només es poden fer dos canvis de règim de dedicació.
- El primer pagament s’efectuarà per domiciliació bancària a partir del 29 de juliol. Tothom ha de fer el pagament per domiciliació bancària.
- No s’acceptaran matrícules al setembre; la matrícula és fins al 10 de juliol.
- Qualsevol canvi de grup o d’assignatura una vegada començat el curs, s’ha de fer a Secretaria Acadèmica, previ pagament de la taxa indicada als preus públics i en el termini establert.
- Consulteu horaris i grups al web de l’Escola Massana.
Heu d’enviar la matrícula signada (preferiblement amb signatura digital), juntament amb la resta de la documentació, abans del 12 de juliol al correu academic.grau@escolamassana.cat, posant com a assumpte MATRÍCULA 2024–2025.
MATRÍCULA ALUMNES DE NOU ACCÉS (+info) (-info)
1a assignació del 12 al 17 de juliol (consulteu la resta d’assignacions a Convocatòria de juny o setembre)
Els alumnes assignats rebran un correu amb tota la informació per fer la matrícula.
Dates de la matrícula : 1a assignació del 12 al 17 de juliol (consulteu la resta d’assignacions a Convocatòria de juny o setembre)
Els alumnes assignats rebran un correu amb tota la informació per fer la matrícula.
Documentació
- Carta del resultat de l’assignació (descarregar del portat accés universitat )
- Formulari de matrícula signat (descarregar a Codex)
- Comprovant del pagament del primer termini (codi de barres a Codex)
- Original i fotocòpia del DNI, NIE, passaport o del document identificatiu (per estudiants de països de la UE)
- Dades bancàries d’una entitat financera ubicada a l’Estat espanyol (fotocòpia de llibreta). Si el titular és una altra persona cal aportar fotocòpia del DNI i autorització signada del titular. Cal portat també el Document SEPA signat (descarregar a Codex)
- Document acreditatiu d’accés als estudis (ex. Proves accés a la universitat, o trasllat expedient, certificat CFGS...)
- Una fotografia carnet en color.També caldrà posar una foto al programa Codex.
- Document d’autorització ús d’imatge signat.
- Targeta sanitària.
- Pagament assegurança escolar
- Original i fotocòpia de la documentació acreditativa de gratuïtat o descompte recollida a la normativa vigent, si és el cas. En cas de família nombrosa cal presentar carnet individual i títol familiar en vigor.
- Resguard de beca, si l’heu sol·licitat.
- Si voleu fer un reconeixement de crèdits cal aportar el resguard de pagament de les taxes, el full de sol·licitud de reconeixement de crèdits i la guia docent de les assignatures a reconèixer, o el certificat del CFGS si és el cas
Alumnes estrangers amb títol homologat
Tot alumne o alumna que presenti una homologació de títols estrangers d’estudis per tal de matricular-se al Grau Universitari d’Arts i Disseny de l’Escola Massana, també haurà de presentar un títol o certificat oficial que acrediti un mínim de coneixement, tant oral com escrit, de les llengües oficials de l’Estat espanyol a Catalunya, la llengua catalana o la llengua castellana:
- Certificat oficial del NIVELL B2 (coneixement intermedi)