Talla de pedra i fusta

La Forma, la Matèria i la Tècnica al servei del descobriment d´un llenguatge de creació original per part de l’alumne.

Des d’una perspectiva contemporània de l´art es treballaran formes d’inspiració abstracta a partir de la tècnica de la talla directa. Realitzant una escultura, gaudint del suport d’un professor especialitzat i de l’utillatge que ofereix el taller de l’Escola. Aquest és un taller principalment tècnic on s’aprofundeix en la correcta resolució dels treballs. També es donarà importància a la recerca personal de l’alumne a través del procés creatiu i des de la cultura del projecte.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

El curs està dirigit a persones amb inquietuds de caràcter artístic i humanístic que vulguin introduir-se en l’àmbit de la talla de fusta i de pedra a partir d’un exercici de creació lliure a través de la tècnica de la talla directa i la forma abstracta.

Qui imparteix el curs?

Toshie Itabashi

Estudia i es forma com escultora entre Japó i Barcelona. L’any 1994 estableix la seva residència a Barcelona. La seva obra ha exposat a Barcelona, Madrid, París, Yokohama. La vida laboral es comença en 2000 juntament el temple expiatori de la Sagrada Família i segueix col·laborant estretament en producció de diversos tallers i artistes de reconeguda trajectòria internacional. Des del 2011 ha impartit cursos de ‘’modelat de figura’’ i ‘’talla de pedra i fusta’’ a l’Escola Massana.

Programa del curs

OBJECTIUS

Ens proposem que la persona interessada adquireixi solvència i autonomia en la realització i creació d’una escultura en pedra o fusta, o en ambdós materials. Fent especial èmfasis en l’aplicació tècnica dels procediments de sostracció i acabat que requereixen els materials i consolidant-los amb la informació teòrica adient (tipus d’eines, materials, ergonomia, higiene i seguretat en el treball, etc).

CONTINGUTS

• Valoració dels esbossos
  • Realització i anàlisi de les maquetes.
  • Realització d’un pla en el bloc de pedra o fusta (base de l’escultura)
  • Plantejament de sostracció de la matèria
  • Desbast
  • Modelat
  • Acabats
  • Poliments i textura

En resum, l’elaboració de l’escultura permetrà una progressiva introducció de la tècnica de talla des d’un plantejament del treball manual que s’anirà implementant vers l’ús de la maquinària elèctrica.

Període:

2n quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar
Nivell
iniciació i ampliació
Cost del curs

100€ inscripció + 579€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 690€

Cost del material

Idioma en el que s’imparteix el curs