Tècniques decoratives en la ceràmica

Aquest és un curs que ofereix un ampli ventall de tècniques decoratives pensades per explorar diversos processos i jugar de manera creativa sobre peces ceràmiques de baixa temperatura. Obrirem camins d’investigació infinits per explorar acabats únics.

Les tècniques decoratives són formes d’expressió artística que ens permeten canalitzar la creativitat per generar peces úniques. Però sovint després de modelar o tornejar una peça de fang, no sabem com decorar-la o en desconeixem les possibilitats.

Aquest curs planteja aportar un ampli ventall de tècniques decoratives que permetran explorar i continuar amb el procés creatiu d’una peça, durant i després de ser modelada.
A partir del joc, de la creativitat i de l’expressivitat de cadascú, explorarem diverses tècniques que cada alumne aplicarà sobre peces elaborades al taller mitjançant les tècniques bàsiques de modelatge. D’aquesta manera, a mesura que avança el
curs, es decoraran i finalment fornejaran, obtenint així, peces de ceràmica funcionals i/o decoratives, que resultaran úniques per les seves qualitats i diversitat formal.

Tot i posar en pràctica tècniques de modelatge, el curs se centrarà principalment en l’exploració d’acabats decoratius, posant menys èmfasi en la construcció de les peces i més en la investigació de tècniques decoratives. D’aquesta manera, cada
alumne finalitzarà el curs amb un ampli repertori de tècniques decoratives aplicades a diverses obres ceràmiques i una diversitat de camins oberts per continuar experimentant.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

El curs va dirigit a aquelles persones interessades en adquirir coneixements sobre diferents acabats decoratius en peces ceràmiques indiferentment de l’experiència prèvia. El curs s’adaptarà tant a principiants com a persones amb experiència prèvia al modelatge i la decoració i que tanmateix, vulguin perfeccionar i investigar les seves potencialitats.

Qui imparteix el curs?

Mireia Milian Moreno

El meu nom és Mireia Milian Moreno i vaig néixer a Barcelona l’any 1996. L’any 2015, vaig cursar el Grau en Arts i Disseny de l’Escola Massana, centrant-me en les arts aplicades a la ceràmica. Durant aquests cinc anys de formació, vaig tenir diverses oportunitats enriquidores en el sector, com ara el Seminari de Ceràmica Negra a Quart, pràctiques extracurriculars amb Ceràmiques Aguadé (on vaig treballar en decoracions i motlles) i un Programa Erasmus l’any 2018 al departament de ceràmica de la Universitat HDK Göteborg, Suècia. Durant aquell temps a Göteborg, també vaig col·laborar com a ajudant d’Emil Österholm en la construcció del seu nou forn de llenya. Els dos últims anys de Grau a l’escola, vaig ser becària del taller de ceràmica i un cop vaig finalitzar els estudis, vaig poder participar dins el programa IN MASSANA continuant vinculada al taller.

L’any 2020 vaig obtenir el Màster de Formació de Professorat, UB mentre continuava aprofundint la meva formació ceràmica en la tècnica de torn terrisser a l’Escola de Ramon Fort, Girona. Al 2022 vaig tenir l’oportunitat d’assistir com ajudant de taller i coccions de llenya de la ceramista Susanne Lukcas a Alemanya, juntament amb l’artista i ceramista Elin Hughes. L’any següent, vaig decidir explorar un altre àmbit de la ceràmica en un curs de Formació Professional específic de Reproducció de Motlles i peces ceràmiques artesanals, a l’Escola de Ceràmica de la Bisbal, realitzant les pràctiques al taller de motlles Vuela Sola y Hombre Pez, Barcelona. Des del 2018, he exercit com a tallerista de ceràmica en modelatge i torn, treballant en diversos tallers de Barcelona, entre ells Aforest de Sofía Roca. Paral·lelament, els últims anys, he impartit classes com a docent de Secundària i Batxillerat Artístic. Actualment, continuo compartint la meva passió per la ceràmica oferint tallers de modelatge en diversos Centres Cívics de la ciutat i continuo formant-me en la tècnica de torn a l’Escola de Ceràmica de La Bisbal i a la Formació Professional de Terrisseria a l’Escola Llotja, Barcelona.

Programa del curs

OBJECTIUS

L’objectiu del curs és proporcionar una àmplia gamma de tècniques decoratives, amb la finalitat de capacitar l’alumnat perquè pugui seleccionar adequadament aquella tècnica que millor s’adeqüi al procés creatiu específic de la seva recerca.

CONTINGUTS

• Introducció de l’argila i els processos d’assecatge.
  • Tècniques bàsiques de modelatge.
  • Tècniques decoratives durant el modelat.
  • Tècniques decoratives amb engalbes i òxids.
  • Tècniques decoratives amb esmalts: propietats, qualitats i aplicacions.
  • Tècniques decoratives sota coberta.
  • Tècniques decoratives sobre coberta.
Període:

1r quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar a inicis de setembre
Nivell
Iniciació
Cost del curs

100€ inscripció + 539€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 650€

Cost del material

Idioma en el que s’imparteix el curs