Tècniques de joieria bereber

Enfocaments teòriques, visuals i pràctiques de la joieria berber.

El curs està basat en les diverses tècniques de la joieria berber.

El curs ensenya a descobrir, conèixer i dominar tots els elements i als proces de la joieria berber, tals com la filigrana, els enllaços de pedres, els treballs de cisellat i la particular manera d’aplicar i coure els esmalts.

A través de l’aprenentatge i del domini efectiu d’aquestes tècniques, cada alumne podrà crear els seus propis dissenys.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

El curs està destinat a totes les persones que ja tenen un nivell alt en joieria i professionals en joieria que vulguin aprendre tècniques particulars de la joieria berber i que vulguin imprimir la seva pròpia visió i creativitat a partir d’unes tècniques de treball ancestrals i artesanals.

Qui imparteix el curs?

Karim Oukid Ouksel

Karim es va formar a l’Escola d’Arts Decoratives de Tizi Ouzou, Algèria i als tallers de mestres artesans de la Kabylia. S’instal·là a Barcelona l’any 2002 on desenvolupa des de llavors el seu treball de joier i de professor de joieria.

Des del 2004, imparteix cursos de Joieria Berber de la Kabylia a l’Escola Massana de Barcelona i a diverses escoles d’àmbits nacionals i internacionals.

Ha exposat el seu treball a diverses exposicions individuals i col·lectives.

El 2014 Karim va rebre el diploma de Mestre Artesà de Catalunya i el 2016 va rebre el premi com a finalista en la categoria de Living Traditions, atorgat per the International Folk Art Alliance (Santa Fe, USA). Al mes de gener 2019 va rebre el premi de reconeixement per a la preservació i la promoció de la cultura i llengua berber atorgat per “La Plataforma Asegwas” de Barcelona.

Programa del curs

OBJECTIUS

Estudiar tots els aspectes relacionats amb l’art berber en general,  amb una atenció particular i una especial profunditat en la joieria berber des de la seva creació fins a l’actualitat.

En segon lloc ens centrarem en la part pràctica, crear dissenys propis inspirats en les riques i variades col·leccions d’autèntiques joies berbers, tot seguint l’aprenentatge proporcionat durant el curs.

CONTINGUTS

Desenvoluparem uns continguts teòrics sobre la història d’aquesta orfebreria en les seves diverses facetes per conèixer-ne l’origen i l’evolució, tema força important per comprendre tota la dimensió social, cultural i simbòlica.

La part pràctica serà la més directa i completa possible; combinarem, pas a pas totes  les tècniques relacionades amb la joieria berber i la projecció individual de cada alumne.

Ens centrarem especialment en els materials necessaris i adequats, en les tècniques de treball  de la filigrana, en la creació de motius de filigrana amb les seves diverses

combinacions, dels calottes, en el cisellat decoratiu dels fils, en la soldadura, en l’aplicació i la cocció dels esmalts, els enllaços de pedres, etc.

Òbviament, durant el curs pràctic s’ensenyarà la utilitat i el bon ús de les eines necessàries per realitzar aquest tipus de treball.

Període:

2n quadrimestre

Docent
Número d'hores
Calendari
informació per concretar
Nivell
mig i avançat
Cost del curs

100€ inscripció + 524€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 635€

Cost del material