Vídeoart

Serà un taller d’estudi del vídeo com a mitjà en la pràctica artística.

Formarem una comunitat de creació i anàlisi de vídeos en el qual tractarem la relació entre l’art i la “imatge en moviment”, a partir d’aspectes com el temps, l’espai, el cos i el so.

El vídeo continua sent de les formes de representació que més consumim. La quantitat d’imatges produïdes com a resultat de l’activitat en els mitjans de comunicació, xarxes socials, “youtubers”, plataformes de “streaming”, etc. estan a l’abast de qualsevol usuari. L’art s’ha reduït a una part més de la cultura visual i no necessàriament la més influent. En aquest escenari ens preguntem: Què fer de les imatges en vídeo, art?

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Dirigit a totes aquelles persones interessades en l’art i la “imatge en moviment”. No es requereix l’experiència prèvia en l’art del vídeo.

Qui imparteix el curs?

Iván Candeo

Iván Candeo va néixer a Caracas en 1983, viu a Barcelona des de l’any 2016. És Professor amb especialització en Arts Plàstiques. En el 2018 rep la Beca per a estudiar en el Laboratori de Pràctiques Audiovisuals Contemporànies, Màster LAV, Madrid. També, va realitzar el Màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament en la Universitat Pompeu Fabra. És autor seleccionat en la proposta d’Arxiu HAMACA Mitjana and videoart distribution from Spain. Ha participat en mostres col·lectives en diversos espais a Llatinoamèrica, els Estats Units, el Canadà i Europa. Entre elles: Unresolved Circumstances: Vídeo Art from Latin America, MOLAA- Museum of Latin American Art; Moving image / Alteration, Gaîté Lyrique, Paris, Ibi Et Nunc: paradoxes democràtiques Festival LOOP de Barcelona; VHS (Vídeo Home System) Museu d’Art Carrillo Gil; Cinc itineraris amb un punt de vista. MUSAC, Castella i Lleó, Espanya. Iván Candeo indaga entorn de les fórmules en què operen i es desenvolupen els discursos de la representació visual. Focalitza i confronta la relació entre la imatge i el moviment, aconseguint identificar una sèrie de contradiccions i paradoxes.

Programa del curs

OBJECTIUS

• Estudiar de l’art en vídeo a través d’una proposta personal.
  • Definir videoart. Podem continuar usant el terme “videoart”?
  • Diferenciar el “videoart” d’altres produccions audiovisuals (cinema experimental, videoclip, documental, vídeo-assajo, etc.
  • Analitzar aspectes formals i conceptuals de la imatge vídeo-artística: imatge-temps, imatge-espai, cos, so i moviment.
  • Reconèixer antecedents en la relació art i “imatge en moviment”.
  • Realitzar exercicis específics a partir de la subversió del mode institucional de representació cinematogràfica” (RMI).
  • Reconèixer la relació existent entre la imatge en vídeo i la categoria Art contemporani.
  • Identificar tipus de sons i diferents usos en l’audiovisual (música incidental, cançons, objectes sonors, etc.)

CONTINGUTS

• Art i videografia.
  • Cos, mitjà i imatge. Sinceritat mediàtica.
  • Registre de performance, acció per a cambra, performance d’estudi o vídeo-performance.
  • Vídeo-escultura, vídeo-instal·lació i entorn televisiu. Art i xarxes socials.
  • Què és el “mode institucional de representació cinematogràfica”?
  • Moviment i so. Ús del sons en l’obra d’art audiovisual.
  • Vídeo i Art contemporani.
Període:

2n quadrimestre

Docent
Número d'hores
Calendari
informació per concretar
Nivell
mig
Cost del curs

100€ d’inscripció + 524€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 635€

Màxim d'alumnes