Vidriats ceràmics d’Alta Temperatura

La magia de l’esmalt de ceràmica.

L’esmalt ceràmic és la pel·lícula vítria que cobreix el suport ceràmic. Té una textura impermeable, és dur i es pot jugar amb els seus colors i textures. L’aspecte estètic o decoratiu depèn de les necessitats d’ús.

S’ensenyarà la teoria de la matèria primera i l’estructura de l’esmalt d’alta temperatura, així com ajudar a descobrir fórmules pròpies.

L’alumnat podrà adquirir els coneixements amb exercicis per a desenvolupar aspectes creatius individuals en les seves peces.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

El curs està dirigit a aquelles persones que estiguin interessades en vidriats ceràmics i vulguin aprendre les teories de la màgia de la química en ceràmica. No serà necessari el domini de les tècniques bàsiques artesanals d’aquest material.

Qui imparteix el curs?

Yukiko Murata

Neix a Ishikawa, Japó. Estudia ceràmica, vidre i disseny a Barcelona, Kanazawa (Japó) i Copenhaguen, on es llicencia en l’especialitat de ceràmica i vidre a la Danmarks Designskole. Ha exposat les seves creacions en exposicions individuals i col·lectives a llocs com Barcelona, Tarragona, Girona, Saragossa, Segòvia, Madrid, Andorra, New York, Tòquio, Kanazawa i en països europeus com Holanda, Suïssa, Alemanya, França, Bèlgica, Dinamarca i UK .
Treballa i investiga en diversos formats des dels més petits, com ara botons, fins a projectes arquitectònics de major escala; interessada tant en les peces utilitàries com en les de formalització especulativa i/o experimental.
Actualment, compagina la creació personal amb la docència professional, a nivell nacional i internacional, impartint cursos de ceràmica, vidre i disseny, així com tallers sobre creativitat, sostenibilitat i aspectes específics de la cultura japonesa.

Programa del curs

OBJECTIUS

Els vidriats ceràmics no són indispensables per a treballar en ceràmica, alguns ceramistes treballen peces sense esmalt, o utilitzen esmalt prefabricat. Però saber fer el nostre propi esmalt i trobar noves fórmules, és un plaer afegit i podria ampliar la possibilitat de creació.

CONTINGUTS

• Teoria de vidriats ceràmics
  • Matèries primeres per a esmalt ceràmic
  • Estructura i propietats de l’esmalt