Talla de pedra i fusta (DIMARTS)

Des d’una perspectiva contemporània de l´art es treballaran formes d’inspiració abstracta a partir de la tècnica de la talla directa. Realitzant una escultura, gaudint del suport d’un professor especialitzat i de l’utillatge que ofereix el taller de l’Escola. 

Aquest és un taller principalment tècnic on s’aprofundeix en la correcta resolució dels treballs. També es donarà importància a la recerca personal de l’alumne a través del procés creatiu i des de la cultura del projecte. 

 

Cost de material a càrrec de l’alumne: eines bàsiques talla de pedra: 60€ + tot l´equip de protecció individual: 30€  

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

Ens proposem que la persona interessada adquireixi solvència i autonomia en la realització i creació d’una escultura en pedra o fusta, o en ambdós materials. Fent especial èmfasis en l’aplicació tècnica dels procediments de sostracció i acabat que requereixen els materials i consolidant-los amb la informació teòrica adient (tipus d’eines, materials, ergonomia, higiene i seguretat en el treball, etc). 

2. Continguts

  • Valoració dels esbossos
  • Realització i anàlisi de les maquetes.
  • Realització d’un pla en el bloc de pedra o fusta (base de l’escultura)
  • Plantejament de sostracció de la matèria
  • Desbast
  • Modelat
  • Acabats
  • Poliments i textura

En resum, l’elaboració de l’escultura permetrà una progressiva introducció de la tècnica de talla des d’un plantejament del treball manual que s’anirà implementant vers l’ús de la maquinària elèctrica. 

3. Metodologia 

L’objectiu és que l’alumne realitzi en el llarg del curs una escultura, guanyi confiança en el procés sostractiu i aprengui les possibilitats que ofereixen els materials. La pedagogia personalitzada fa que l’alumne, a part d’adquirir coneixements tècnics, pugui aprofundir en la pràctica de la seva creació personal.

4. Criteri d’Avaluació

  • En els exercicis es valorarà l’aplicació del procés, la creativitat, l’aproximació de l’obra realitzada a la proposta i, en resum, la coherència resultant de tot el procés.
  • Tots les exercicis tenen una preeminència pràctica, per tant, la manera de comprovar si s’ha assolit l’aprenentatge, queda reflectit en la realització i presentació del treball.
  • Pel tipus de treball de caire individual, no és possible fer exercicis en grup, per tant, no es pot avaluar d’aquesta manera, però es tindrà en compte l’actitud de col·laboració y participació, que els alumnes puguin tenir en les activitats generals de la classe.
  • L’assistència d’un 80% a classe, és imprescindible.

Bibliografia

  • CORRADO M. Las Técnicas Artísticas. Ed. Cátedra S.A. Milano, 1973
  • MADERUELO, J. El espacio raptado. Ed. Mondadori, Madrid, 1990
  • MADERUELO, J. La pérdida del pedestal. Círculo de Bellas Artes, Madrid, 1994
  • A.A.V.V. Qu´est-ce que la sculpture moderne? Centre Georges Pompidou, París, 1986
  • Camí & Santamera. La Talla, escultura en piedra. Ed. Parramón, 6a ed. Barcelona, 1996.
  • Camí & Santamera. La Talla, escultura en madera. Ed. Parramón, 6a ed. Barcelona, 1996. ● Wabi-sabi for artists, designers, poets & philosophers by Koren, Leonard (castellano)
  • MARTÍNEZ PRADES, J. Antonio: Los canteros medievales. Ed. Akal, 1998
  • Guía práctica de la Estereotomía de la Piedra by Rabassa, Enrique.

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Dirigit a persones amb inquietuds estètiques i tècniques. Especialment sensibles al fet creatiu des d’una formalització abstracta de l’objecte escultòric.

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.