Batik en tèxtil

Descobreix els colors, les transparències i el traç amb la tècnica de reserva amb cera batik, sobre teixits de diferents fibres tèxtils.

La tècnica del batik se centra en l’expressió a través de realitzar dibuixos amb cera sobre un teixit per reservar el color que hi ha a sota, i en pintar amb un altre color, deixar assecar i treure la cera, aparegui el dibuix que hem realitzat.

Al curs aprendràs les tres principals parts de treballar la tècnica de reserva amb cera batik en tèxtil, per a fer dissenys d’un color, dos colors o diversos colors, la tècnica de l’efecte craquejat, i aprendràs quins són els materials necessaris per a la seva realització.

Un cop coneguda i provada la tècnica, treballareu un disseny per a realitzar una peça a la vostra elecció, com un fulard, un pareo, una bossa, una camisa, o una peça artística, i veurem la manera d’anar-la duent a terme.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Va dirigit a totes les persones interessades a aprendre els coneixements bàsics de la tècnica de reserva amb cera batik, per a endinsar-se en el món dels colors i les transparències, aprenent a realitzar un disseny propi, i portar a terme treballs com un fulard, una bossa, un pareo, una camisa, o qualsevol altre peça tèxtil, o treballs experimentals, segons l’interès de cada alumne.

Qui imparteix el curs?

Susana Nettleton

El meu nom és Susana Nettleton Lasheras i vaig néixer a Barcelona el 18 de juny del 1993.
Des de petita sempre vaig estar interessada amb tot el relacionat amb les arts plàstiques en concret el disseny de moda, la qual cosa em va encaminar a realitzar diferents estudis artístics a l’Escola Joso d’il·lustració, i més endavant a l’Escola Massana, on vaig estudiar art tèxtil.

A art tèxtil vaig fer treballs amb feltre i treballs d’estampació, tècniques que em van agradar i vaig continuar, des de llavors, experimentant pel meu compte.

En 2021 vaig començar a impartir tallers d’aquestes tècniques tèxtils, per a nens i adults, en diferents espais de Barcelona, com escoles, centres cívics, i a museus, com el Centre de documentació i museu tèxtil de terrassa, per a apropar-les a les persones interessades.

Paral·lelament, faig treballs propis amb la tècnica de batik i de feltre, com altres peces escultòriques tèxtils, amb la finalitat de continuar experimentant amb les tècniques. Aquests treballs s’han pogut veure a l’exposició“ Textura Orgànica” el 2024 al centre cívic Can Castelló i al centre cívic Cassinet d’Hostafrancs, amb peces de feltre, i al festival Temps de flors de Girona 2024, amb una escultura.

Programa del curs

OBJECTIUS

Els objectius són, aprendre els coneixements bàsics de la tècnica de reserva amb cera batik, i portar a terme treballs propis com un fulard, una bossa, un pareo, una camisa, o qualsevol altre peça tèxtil, o treballs experimentals, segons l’interès de cada alumne.

CONTINGUTS

• Aprendre quins són els materials necessaris com el suport tèxtil, la cera d’abella, la parafina, les pintures, i els utensilis necessaris com el bastidor, la pipeta anomenada tjanting, i els pinzells.
  • Realització de proves d’un color
  • Realització de proves de diversos colors
  • Realització de proves d’efecte craquejat
  • Realització d’un fulard, un pareo, una camisa, una peça artística, o un altre peça tèxtil, a un o diversos colors.
  • Realització d’altres peces a lliure elecció
Període:

1r quadrimestre

Docent
Número d'hores
Calendari
informació per concretar a inicis de setembre
Nivell
Iniciació
Cost del curs

100€ inscripció + 329€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 440€