Fitografies: processos fotogràfics, flors i ecologies

Taller teòric-pràctic entorn els processos fotogràfics, el món botànic i les pràctiques artístiques ecològiques i sostenibles.

Plantejo el taller com un procés creatiu durant el qual ens nodrirem de plantes, però també de paraules, d’imatges i d’històries.

El taller està plantejat de manera teoricopràctica: realitzarem un recorregut per la història de la fotografia en relació a la botànica, planejarem sobre diferents bibliografies, apuntarem els principals debats filosòfics actuals entorn a les plantes com a artistes o co-creadores d’obres d’art així com la importància de la creació d’espais d’art i cures més sostenibles, ecològiques i interseccionals.

En la part pràctica es realitzaran diferents experimentacions entorn a algunes pràctiques de laboratori sostenible com el revelat amb llet de civada, col fermentada, la utilització de la càmera fosca, fitogrames, la utilització de fongs i algues com a superfícies de projecció lumínica o els pigments naturals en la creació d’imatges fotogràfiques.

El taller contarà amb una Masterclass de biomaterials i fermentacions a càrrec de Joana Moher.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

El curs està dirigit a qualsevol persona interessada en la confluència interdisciplinaria entre fotografia, etnografia, filosofia, historiografia, pràctiques fotogràfiques experimentals.

Qui imparteix el curs?

Noelia M. Pérez Sández

Estudia primer cicle de Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona i es llicencia en Història i Antropologia per la mateixa universitat. Desenvolupa el programa de doctorat en Història Contemporània i Gènere a la Universitat de Barcelona. Realitza els seus estudis de fotografia i arts visuals a l´ Institut d´Estudis Fotogràfics de Catalunya, i obté el Màster de Periodisme Visual a l’escola Blankpaper de Madrid. Treballà en l’equip de la Dra. Cristina Borderías a la Universitat de Barcelona formant part del grup de recerca consolidat de la Generalitat de Catalunya Treball, Institucions i Gènere dins de l’Associació Espanyola de la Recerca d’Història de les Dones.

Les seves activitats professionals se centren en l’antropologia i etnografia visual, fotografia documental, la docència, la recerca visual així com la producció de la seva obra personal on ha exposat i publicat diversos llibres i articles així com comissariat i participat en diferents exposicions individuals i col·lectives.

liaperez.com
lacalongina.com
Instagram @srta_imbader
Instagram @lacalongina

Programa del curs

OBJECTIUS

• Dotar l’alumne d’una caixa d’eines per a començar, seguir o simplement conèixer les tècniques i els processos corporals-creatius que comporten els treballs fotogràfics experimentals a partir de la botànica.
  • Adquirir una base bibliogràfica, filmogràfica i fotogràfica sobre el tema per poder abordar de forma teòrico-pràctica els marcs teòrics i filosòfics que impliquen aquestes pràctiques fotogràfiques.
  • Crear un portfoli o un procés creatiu indivual així com un treball projectual a partir de les tècniques experimentades a les classes.

CONTINGUTS

• Revisió historiogràfica i etnològica entorn les pràctiques fotogràfiques experimentals i les plantes.
  • Marcs teòrics: implicacions filosòfiques sobre estètica i botànica: Plantes co-creadores?
  • Toxicitat i ecologia en pràctiques fotogràfiques: la permacultura com a model metodològic.
  • Nature prints: recorregut històric i matèric.
  • Antotipies i còpies a la clorofil·la.
  • Treball fotogràfic amb pigments naturals: de l´hapa zome als virats botànics.
  • Revelar amb plantes: cafenol, civades, malves, col fermentada i menta.
  • La càmera fosca i altres formes màgiques de visionar.
  • El lumen i els fotogrames.
  • Cromatografies del sòl.
Període:

2n quadrimestre

Docent
Número d'hores
informació per concretar
Nivell
mig
Cost del curs

100€ inscripció + 329€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 440€

Idioma en el que s’imparteix el curs
CA, ES, EN