Pintura: color i harmonies

Aprèn a desentranyar els principals aspectes que fan que una obra pictòrica estigui plena de color i expressivitat. Aprèn a resoldre aspectes com l’harmonització de colors o l’expressivitat de la pinzellada en temes com ara el retrat o el paisatge.

Vols dominar el color i les harmonies? Voleu capturar la bellesa del color d’un rostre o un paisatge?

El retrat, el paisatge o la natura morta han estat, i continuen sent, summament importants llarg de la història de l’Art. Però més enllà del tema, a la pintura objectiva el domini de la litúrgia i del llenguatge pictòric són l’epicentre per desenvolupar l’obra amb encert i sense frustracions.

La filosofia del curs és descompondre cadascun d’aquests aspectes que conformen el llenguatge pictòric, com ara el domini del color, l’harmonització dels tons, la composició plàstica, l’expressivitat de la pinzellada, etc. Els treballarem en profunditat perquè puguis afegir al teu repertori aquestes eines fonamentals que t’ajudaran a transcriure i transmetre allò que el teu ull veu i sent.

Mitjançant exercicis específicament dissenyats, es treballaran cadascun d’aquests aspectes amb el pretext de diferents temàtiques com el bodegó, el paisatge, la figura o el retrat. (La temàtica quedarà restringida al ritme de la classe).

Al llarg del curs el professor farà tant classes teòriques com demostratives.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

La metodologia d’Alberto Romero Gil, amb una àmplia experiència en l’ensenyament artístic, és incloent. La seva filosofia d’ensenyament és enfocar-se a l’alumne en comptes que l’alumne s’enfoqui en el mestre. Per això cada alumne, amb un nivell específic, trobarà el seu propi espai de creixement. Per tant, està dirigit a tothom que vulgui iniciar-se o aprofundir en el llenguatge pictòric.

Qui imparteix el curs?

Alberto Romero Gil

Alberto Romero Gil, es va llicenciar en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, a l’especialitat de pintura i dibuix. Ha rebut nombroses beques de creació entre les que destaquen les impartides pel mestre de la figuració Antonio López Garcia.

La seva obra artística ha estat exposada a sales i fires tant nacionals com internacionals i actualment està representada per galeries de prestigi com la Sala Pares (Barcelona) o PontARTE (Maastrich). Actualment combina la seva tasca artística amb l’ensenyament a centres com La Facultat de Belles Arts de Barcelona, La Universitat La Salle (Ramon Llull), cursos monogràfics del Cercle Artístic Sant Lluc i als oficis de pintor del MEAM.

Alberto Romero

Programa del curs

OBJECTIUS

En acabar el curs hauràs comprès com funciona l’estructura cranial i les claus per desentranyar-les i així transcriure-les correctament sobre el llenç. També hauràs comprès el color i el diàleg correcte entre les seves harmonies i com dominar el llenguatge de la pintura perquè les pinzellades siguin més precises i expressives.

CONTINGUTS

• LITÚRGIA PICTÒRICA: Introducció als materials i procediments en l’ús pictòric. Paleta i ordenació dels colors sobre aquesta. Explicació sobre com mantenir una bona praxi en l’ús de la paleta (barreges, etc.)
  • EL COLOR I HARMONIES: Classe teòrica sobre color pictòric. Com generar un protocol per poder extreure amb els colors de la paleta qualsevol to que el nostre ull veu. També parlarem sobre les harmonies del color i les diferents solucions cromàtiques que els mestres han utilitzat al llarg de la història de l’art.
  • EL LLENGUATGE PICTÒRIC: Classe teòrica sobre els aspectes fonamentals del lèxic de la pintura.
  • LA PRÀCTICA: Al llarg del curs es presentaran exercicis específics per desenvolupar el temari. Els exercicis tindran la vocació de transmetre una metodologia clara per dominar el color a la pintura i se servirà de l&’excusa de diferents temes per resoldre’l. Els exercicis alternaran estudis mitjançant fotografia i estudis al natural amb figura en viu.
Període:

1r quadrimestre

Docent
Alberto Romero Gil
Número d'hores
Calendari
informació per concretar a inicis de setembre
Nivell
Ampliació/Especialització
Cost del curs

100€ inscripció + 539€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 650€